2. třída Sluníčka
Prosinec
Zimní zvyky a tradice (27.11. – 1.12.2023)
Rohy, kožich, kopyta (4.12. – 8.12.2023)
Adventní čas – kouzlo Vánoc (11.12. – 15.12.2023)
Těšíme se na Ježíška (18.12. – 22.12.2023)
→ 23.12.2023 – 2.1.2024 - vánoční prázdniny
- setkávání se s literárním, dramatickým, výtvarným a hudebním uměním mimo mateřskou školu, návštěvy kulturních a uměleckých míst a akcí zajímavých pro předškolní dítě
- aktivity přibližující dítěti svět kultury a umění a umožňující mu poznat rozmanitost kultur (výtvarné, hudební a dramatické činnosti, sportovní aktivity, zábavy, účast dětí na kulturních akcích, návštěvy výstav, divadelních a filmových představení, využívání příležitostí seznamujících dítě přirozeným způsobem s různými tradicemi a zvyky běžnými v jeho kulturním prostředí apod.)
- sledování událostí v obci a účast na akcích, které jsou pro dítě zajímavé
- práce s literárními texty, s obrazovým materiálem, využívání encyklopedií a dalších médií
- kognitivní činnosti (kladení otázek a hledání odpovědí, diskuse nad problémem, vyprávění, poslech, objevování)
L i s t o p a d
Když padá listí – barvy podzimu (31.10. – 4.11.2022)
Dušičkové povídání – sv. Martin (7.11. – 11.11.2022)
Vítr fičí – stromy ničí (Drakiáda) (14.11. – 18.11.2022)
Kapička Karlička a koloběh vody (21.11. – 25.11.2022)
- prožívat a dětským způsobem projevovat, co cítí (soucit, radost, náklonnost), snažit se ovládat své afektivní chování (odložit splnění svých osobních přání, zklidnit se, tlumit vztek, zlost, agresivitu apod.)
- spolupracovat s ostatními
- chovat se zdvořile, přistupovat k druhým lidem, k dospělým i k dětem, bez předsudků, s úctou k jejich osobě, vážit si jejich práce a úsilí
- osvojovat si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné, zajímavé a jemu pochopitelné a využitelné pro další učení a životní praxi
Řijen
Podzim na poli a na zahrádce (sklizeň) (2.10. – 6.10.2023)
Podzimní les – dary podzimu (9.10. – 13.10.2023)
Podzimní les – domov zvířátek (16.10. – 20.10.2023)
Halloweenské krátkohrátky (23.10. – 27.10.2023)
→ 26.10. a 27.10.2023 – podzimní prázdniny
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu
o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické) - posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- získání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci
Září
Naše třída – poznáváme školku (4.9 – 8.9.2023)
Kamarádi ze školky (11.9. – 15.9.2032)
Podzim klepe na dveře (18.9. – 22.9.2023)
Přijela k nám pouť (25.9. – 29.9.2023), 28.9. státní svátek
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- poznávání sebesama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity,
- získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- získání relativní citové samostatnosti
Červen
Děti mají svátek (29.5. – 2.6.2023)
Čím a jak cestujeme (dopravní školička) (5.6. – 9.6.2023)
Vesmírné putování… (12.6. – 16.6.2023)
Hurá, budou prázdniny (19.6. – 23.6.2023)
Ahoj školko, ať žijí prázdniny (26.6. – 30.6.2023)
- myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
- rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat
- rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
Moje rodina – maminka má svátek (1.5. – 5.5.2023)
Živá a neživá příroda (15.5. – 19.5.2023)
- motivovaná manipulace s předměty, zkoumání jejich vlastností
- smyslové hry, nejrůznější činnosti zaměřené na rozvoj a cvičení postřehu a vnímání, zrakové
a sluchové paměti, koncentrace pozornosti apod. - námětové hry a činnosti
- hry nejrůznějšího zaměření podporující tvořivost, představivost a fantazii (kognitivní, imaginativní, výtvarné, konstruktivní, hudební, taneční či dramatické aktivity)
- spontánní hra
- činnosti zajišťující spokojenost a radost, činnosti vyvolávající veselí a pohodu
- cvičení v projevování citů (zvláště kladných), v sebekontrole a v sebeovládání (zvláště záporných emocí, např. hněvu, zlosti, úzkosti)
- hry na téma rodiny, přátelství apod.
- aktivity podporující uvědomování si vztahů mezi lidmi (kamarádství, přátelství, vztahy mezi oběma pohlavími, úcta ke stáří apod.)
- zdravotně zaměřené činnosti (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační cvičení)
- smyslové a psychomotorické hry
- konstruktivní a grafické činnosti
- hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
- jednoduché pracovní a sebeobslužné činnosti v oblasti osobní hygieny, stolování, oblékání, úklidu, úpravy prostředí apod.
- artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky, vokální činnosti
- společné diskuse, rozhovory, individuální a skupinová konverzace (vyprávění zážitků, příběhů, vyprávění podle skutečnosti i podle obrazového materiálu, podle vlastní fantazie, sdělování slyšeného druhým apod.)
Březen
Jaro kolem nás (27.2. – 3.3.2023), jarní prázdniny
Jarní rozkvetlá zahrada (6.3. – 10.3.2023)
Život na louce (13.3. – 17.3.2023)
Den Země aneb Třídíme odpad (20.3. – 24.3.2023)
Ovoce a zelenina, to je prima pochutina (27.3. – 31.3.2023)
- sociální a interaktivní hry, hraní rolí, dramatické činnosti, hudební a hudebně pohybové hry, výtvarné hry a etudy
- běžné každodenní setkávání s pozitivními vzory vztahů a chování
- hry zaměřené k poznávání a rozlišování různých společenských rolí (dítě, dospělý, rodič, učitelka, žák, role dané pohlavím, profesní role, herní role) a osvojování si rolí, do nichž se dítě přirozeně dostává
- aktivity přibližující dítěti pravidla vzájemného styku (zdvořilost, ohleduplnost, tolerance, spolupráce) a mravní hodnoty (dobro, zlo, spravedlnost, pravda, upřímnost, otevřenost apod.) v jednání lidí
- hry a praktické činnosti uvádějící dítě do světa lidí, jejich občanského života a práce (využívání praktických ukázek z okolí dítěte, tematické hry seznamující dítě s různými druhy zaměstnání, řemesel a povolání, s různými pracovními činnostmi a pracovními předměty, praktická manipulace s některými pomůckami a nástroji, provádění jednoduchých pracovních úkonů a činností apod.)
- přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm, okolní přírody, kulturních
i technických objektů, vycházky do okolí, výlety
Únor
Co děláme celý den a celý rok (30.1. – 3.2.2023), 3.2. pololetní prázdniny
Masopustní veselí – karneval (6.2. – 10.2.2023)
Ten dělá to a ten zas tohle (13.2. – 17.2.2022)
Kniha můj kamarád (20.2. – 24.2.2023)
- rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- vytváření základů pro práci s informacemi
Leden
Když zima kraluje (3.1. – 6.1.2023)
Zimní radovánky (9.1. – 13.1.2023)
Moje tělo a zdraví (16.1. – 20.1.2023)
Zvířátka v zimě – ptáčci v zimě (23.1. – 27.1.2023)
- rozlišovat, co prospívá zdraví a co mu škodí; chovat se tak, aby v situacích pro dítě běžných
a jemu známých neohrožovalo zdraví, bezpečí a pohodu svou ani druhých - mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, o významu aktivního pohybu a zdravé výživy
- mít povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a bezpečí a o tom, kde
v případě potřeby hledat pomoc (kam se obrátit, koho přivolat, jakým způsobem apod.) - vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
- vědomě využívat všechny smysly, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího)
Prosinec
Zimní zvyky a tradice (28.11. – 2.12.2022)
Rohy, kožich, kopyta (5.12. – 9.12.2022)
Adventní čas – kouzlo Vánoc (12.12. – 16.12.2022)
Těšíme se na Ježíška (19.12. – 23.12.2022)
→ 23.12.2022 – 2.1.2023 - vánoční prázdniny
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- získání relativní citové samostatnosti
- rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
L i s t o p a d
Když padá listí – barvy podzimu (31.10. – 4.11.2022)
Dušičkové povídání – sv. Martin (7.11. – 11.11.2022)
Vítr fičí – stromy ničí (Drakiáda) (14.11. – 18.11.2022), 17.11. státní svátek
Kapka vody – co umí déšť/Kapička Karlička a koloběh vody (21.11. – 25.11.2022)
- artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky, vokální činnosti
- společné diskuse, rozhovory, individuální a skupinová konverzace (vyprávění zážitků, příběhů, vyprávění podle skutečnosti i podle obrazového materiálu, podle vlastní fantazie, sdělování slyšeného druhým apod.)
- komentování zážitků a aktivit, vyřizování vzkazů a zpráv
- samostatný slovní projev na určité téma
- poslech čtených či vyprávěných pohádek a příběhů, sledování filmových a divadelních pohádek a příběhů
- vyprávění toho, co dítě slyšelo nebo co zhlédlo
Říjen
Podzim na poli a na zahrádce (sklizeň) (3.10. – 7.10.2022)
Podzimní les – dary podzimu (10.10. – 14.10.2022)
Podzimní les – domov zvířátek (17.10. – 21.10.2022)
Halloweenské krátkohrátky (24.10. – 28.10.2022)
→ 26.10. a 27.10.2022 – podzimní prázdniny, 28.10.2022 státní svátek
- vyjadřovat souhlas i nesouhlas, říci „ne“ v situacích, které to vyžadují (v ohrožujících, nebezpečných či neznámých situacích), odmítnout se podílet na nedovolených či zakázaných činnostech apod.
- prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
- respektovat předem vyjasněná a pochopená pravidla, přijímat vyjasněné a zdůvodněné povinnosti
- uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky (lásku, soucítění, radost, spokojenost
i strach, smutek, odmítání), rozlišovat citové projevy v důvěrném (rodinném) a cizím prostředí - respektovat potřeby jiného dítěte, dělit se s ním o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělit si úkol
s jiným dítětem apod. - pochopit, že každý má ve společenství (v rodině, ve třídě, v herní skupině) svou roli, podle které je třeba se chovat
- zacházet šetrně s vlastními i cizími pomůckami, hračkami, věcmi denní potřeby, s knížkami, s penězi apod.
Září
Naše třída – poznáváme školku (1.9 – 2.9.2022)
Kamarádi ze školky (5.9. – 9.9.2022)
Podzim klepe na dveře (12.9. – 18.9.2022)
Ptáčku, leť (19.9. – 25.9.2022)
Přijela k nám pouť (26.9. – 30.9.2022)
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- poznávání sebesama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity,
- získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- získání relativní citové samostatnosti
- rozvoj schopnosti sebeovládání
Červen
Děti mají svátek (30.5.-3.6.2022)
Čím a jak cestujeme – dopravní školička (6.6.-10.6.2022)
Vesmírné putování (13.6.-17.6.2022)
Brzy budou prázdniny (20.6.-24.6.2022)
Ahoj školko, ať žijí prázdniny (27.6.-30.6.2022)
- poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
- rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat
- rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
Květen
Moje rodina – maminka má svátek (2.5.-6.5.2022)
Můj domov – tady jsem doma (naše město, Česká republika)(9.5.- 13.5.2022)
Živá a neživá příroda - vesmír (16.5.-20.5.2022)
Zvířátka v Zoo (23.5.-27.5.2022)
- ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem
- vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými pomůckami, s nástroji, náčiním a materiálem, zacházet s grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji apod.)
- sluchově rozlišovat začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech
- nalézat nová řešení nebo alternativní k běžným
Duben
Velikonoce (4.4.-8.4.2022)
Zvířátka za vrátky – domácí zvířata a jejich mláďata (11.4.-15.4.2022)
→ 14.4. – velikonoční prázdniny, 15.4. – Velký pátek, státní svátek
Život u vody (18.-22.4.2022) → 18.4. – Velikonoční pondělí, státní svátek
Týden kouzel a čarodějnic (25.4.-29.4.2022)
- seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
- rozvoj společenského i estetického vkusu
- manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty, pomůckami, nástroji, náčiním, materiálem; činnosti seznamující děti s věcmi, které je obklopují, a jejich praktickým používání
Březen
Jaro kolem nás (28.2.-4.3.2022) – život u vody
Jarní rozkvetlá zahrada (7.3.-11.3.2022)
Život na louce(14.3.-18.3.2022)
Naše smysly (21.3.-25.3.2022)
Ovoce a zelenina, to je prima pochutina (28.3.-1.4.2022)
- chápat prostorové pojmy (vpravo, vlevo, dole, nahoře, uprostřed, za, pod, nad, u, vedle, mezi apod.), elementární časové pojmy (teď, dnes, včera, zítra, ráno, večer, jaro, léto, podzim, zima, rok), orientovat se v prostoru i v rovině, částečně se orientovat v čase
- uvědomovat si svou samostatnost, zaujímat vlastní názory a postoje a vyjadřovat je
- přijímat pozitivní ocenění i svůj případný neúspěch a vyrovnat se s ním, učit se hodnotit svoje osobní pokroky
- porozumět běžným projevům vyjádření emocí a nálad
- porozumět běžným neverbálním projevům citových prožitků a nálad druhých
- mít povědomí o významu životního prostředí (přírody i společnosti) pro člověka, uvědomovat si, že způsobem, jakým se dítě i ostatní v jeho okolí chovají, ovlivňují vlastní zdraví i životní prostředí
Únor
Ten dělá to a ten zas tohle (31.1.-4.2.2022)
Kniha je můj kamarád (7.2.-11.2.2022)
Masopustní veselí – karneval (14.2.-18.2.2022)
Co děláme celý den a celý rok (21.2.-25.2.2022)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učenívytváření základů pro práci s informacemi
Zimní radovánky 10.1. - 14.1
Moje tělo a zdraví 17.1. - 21.1.
Zvířátka a ptáčci v zimě 24.1. - 28.1.
- vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu
- rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
- rozvoj kooperativních dovedností
- rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, k ostatním dětem) a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané
- rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
Rohy, kožich, kopyta 29.11. - 3.12.
Zimní zvyky a tradice 6.12. - 10.12.
Adventní čas – kouzlo Vánoc 13.12. - 17.12.
Těšíme se na Ježíška 20.12. - 22.12.
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i
psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i
neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance,
respektu, přizpůsobivosti apod.)
- seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních
poznatků o prostředí, v němž dítě žije
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i
technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
Listopad
„Fouká ze strnišť“
Počasí – roční období (1.11.-5.11.2021)
Dušičkové povídání – sv. Martin (8.11.-12.11.2021)
Vítr fičí – stromy ničí (Drakiáda) (15.11.-19.11.2021) →17.11 státní svátek
Kapička Karlička a koloběh vody (22.11.-26.11.2021)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.
Říjen
Podzim na poli a na zahrádce (sklizeň) (4.10.-8.10.2021)
Podzimní les – dary podzimu (11.10.-15.10.2021)
Podzimní les – domov zvířátek (18.10.-22.10.2021)
Halloweenské krátkohrátky(25.10.-29.10.2021)
→ 27. a 29.10.2021 – podzim prázdniny
→ 28.10. – státní svátek
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu
o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické) - posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- získání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci
Září
Naše třída – poznáváme školku (1.9-3.9.2021)
Já a moji kamarádi (6.9.-10.9.2021)
Podzim klepe na dveře (13.9.-17.9.2021)
Ptáčku, leť (20.9.-24.9.2021)
Přijela k nám pouť(27.9. – 1.10.2021)
- poznávání sebesama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity)
- získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- získání relativní citové samostatnosti
Den dětí (31. 5. – 4. 6.)
Cestujeme a nakupujeme (7. 6. – 11. 6.)
Putování s pohádkou… (14. 6. - 18. 6.)
Brzy budou prázdniny (21. 6. – 25. 6.)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
- rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
- rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat
- rozvoj schopnosti sebeovládání
- rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
- získání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci
Duben
Velikonoce (29. 3. – 2. 4.)
Zvířátka za vrátky – domácí zvířata (5. 4. – 9. 4.)
Týden hudby (12. 4. – 16. 4.)
Život u vody (19. 4. – 23. 4.)
Týden kouzel a čarodějnic (26. 4. – 30. 4.)
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
Březen
Co děláme celý den a celý rok (1. 3. – 5. 3)
Jaro kolem nás (8.3 – 12.3.)
Jarní rozkvetlá zahrada (15. 3 – 19. 3.)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
- rozvoj a užívání všech smyslů
- vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušenosti k učení
- být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě i k věcem
- uplatňovat své individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého (obhajovat svůj postoj nebo názor, respektovat jiný postoj či názor), přijímat a uzavírat kompromisy, řešit konflikt dohodou
- vyjednávat s dětmi i dospělými ve svém okolí, domluvit se na společném řešení
(v jednoduchých situacích samostatně, jinak s pomocí) - všímat si změn a dění v nejbližším okolí
Moje tělo (4. 1. – 8. 1.)
Chráníme své zdraví – předcházíme nemocem (11. 1. – 15. 1.)
Zimní radovánky (18. 1. – 22. 1.)
- lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení), nelokomoční pohybové činnosti (změny poloh a pohybů těla na místě) a jiné činnosti (základní gymnastika, turistika, sezonní činnosti, míčové hry apod.)
- činnosti zaměřené k poznávání lidského těla a jeho částí
- příležitosti a činnosti směřující k ochraně zdraví, osobního bezpečí a vytváření zdravých životních návyků
- příležitosti a činnosti směřující k prevenci úrazů (hrozících při hrách, pohybových činnostech a dopravních situacích, při setkávání s cizími lidmi), k prevenci nemoci, nezdravých návyků a závislostí
- poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- získání relativní citové samostatnosti
- rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
- seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
Počasí – roční období (26.10. – 30.10.)
Halloween a vyprávění o sv. Martinovi (02.11. – 06.11.)
Vítr fičí – stromy ničí (Drakiáda) (09.11. – 13.11.)
Kapky vody – co umí déšť / dešťové hrátky (16.11. – 20.11.)
rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem
rozvoj základních kulturně společenských postojů, návyků a dovedností dítěte, rozvoj schopnosti projevovat se autenticky, chovat se autonomně, prosociální a aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny
vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
Říjen
Co se děti naučí: seznamovat se s některými květinami, stromy, keři , jejich názvy, části – barva,vůně,stonek list, květ, plody, pozorovat v zahrádkách sklizeň, sklizeň na poli,znát různé druhy zeleniny,plody – význam pro člověka. Poznat a pojmenovat některé ptáky, kteří odlétají do teplých krajin, snažit se dělat detaily, ohleduplnost při pobytu venku, schopnost umět využít plody podzimu, objevovat, pozorovat, zkoumat a poznávat
Životní hodnoty: vztah k přírodě – správně se chovat v přírodě, vnímat barvy kolem sebe, účastnit se při pomoci na zahradě, vyhledat si informace o přírodě v encyklopediích
Září
Lyžařský kurz
Ve dnech 13. 3. až 18.3. 2022 uspořádala naše škola >>
Nástěnka |
---|
Online schránka důvěry |
![]() |
NNTB - NeNech To Být Trápí tě něco? Chceš nám důvěrně něco sdělit? Využij tuto anonymní schránku. |
Kroužky pro jihočeské děti |
![]() |
Naše škola je zaregistrována do programu "Pomáháme s kroužky pro jihočeské děti", který podporuje nízkopříjmové domácnosti. Lze čerpat finanční podporu na LVVK (7. ročník) a na poplatek za školní družinu. Příspěvek je možné čerpat za období od 1.9. 2023 do 30.6. 2024. Případné dotazy zasílejte na email: rajtmajerova@zssteken.cz, nebo na tel. č. 606529078 |
Digitalizujeme školu |
![]() |
Naše škola je zapojena do projektu „Digitalizujeme školu“ – realizace investice Národního plánu obnovy – komponenta 3.1. V rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace investice přispívá na vybavení žáků digitálními technologiemi pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci digitální propasti. |
Doučování žáků |
![]() |
Podpora doučování žáků ZŠ v rámci Národního plánu obnovy. |
Přijímací řízení do 1. ročníku ZŠ |
Virtuální prohlídka školy |
Jsme škola otevřená rodičům |
![]() |
Získali jsme certifikát - známku RODIČE VÍTÁNI. Splňujeme kritéria partnerské komunikace a přátelské spolupráce. |
Škola pro demokracii |
![]() |
Jsme zapojeni do programu. |
Přijímací řízení na SŠ 2023/24 |
Aktuální info k přijímacímu řízení na SŠ naleznete v sekci výchovné poradenství |
Ovoce a zelenina/ Mléko do škol |
![]() |
Aktuální jídelníček |
![]() |
Vaříme chutně a zdravě. |